olivias 2 års tårta nr 2

Olivias prinsesstårta



tårt botten recpet finns här!

 inne hållet i tårtan!

vad behövs 

frysta halon 2-3 dl
vaniljvisp 3 dl
grädde 2 dl
chockadpuding 2 portioner
mandariner 1/2 burk
bannan 1
kivi 1
marsipan för en tårta.
florsocker 1 msk

Min vaniljvisp blandning.

Jag är inget fan till grädd tårter. Så för min del får det inte va  för mycket grädde i en tårta så då blandra jag grädde med vaniljvisp. Och detta beror på att vaniljvisppen inte  kan bli lika hård/ tjock som grädden så jag vispar 2 dl grädde rätt så hårt men inte till smör! och vaniljvispen så hård den går och sedan så blandra jag i hopp som två

första lagret
Frysta hallon och vaniljvispblandningen

Andra lagret.
Chockladpudingen

tjedja/ toppen
Vanilvispblandningen och frukten banna, mandarin kivi

sedan har jag på  marsipan täcket över hela tårtan. mumms  så gott( kan även köra utan marsipan för den som inte tycker om

Inann tårtan serveras så har jag på lite florsoker

LYCKA TILL ÖNSKAR
Den lilla och stora sockerbagaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0